Whether it’s technology, digital culture, science, business, or design - WIRED makes the fascination of the new palpable, and reports on people, innovations, and big ideas that will change our lives forever.

WIRED – Future is a mindset

WIRED was founded in San Francisco in 1993 and bought by Condé Nast in 1998. These days, WIRED is one of the most influential and best known media brands in the world, with cult status in the digital and innovation scene. Since 2011, WIRED has also been reporting from Germany on issues of technology, digital culture, science, business, and design. WIRED is for people who are thirsty for knowledge and hungry for the future; people who want to help shape the world of tomorrow and challenge established thought. Published in print four times per year and digitally 24/7, WIRED tells the story of a great adventure – the invention of the future.

Erste „WIRED Money“ Konferenz am 28. April in Berlin: Nationale und internationale Speaker diskutieren die Zukunft des Finanzwesens

Am 28. April geht es in der Berliner Heeresbäckerei um die Zukunft des Geldes: Auf der „WIRED Money“-Konferenz diskutieren nationale und internationale Experten darüber, wie digitale Innovationen die gängigen Geschäftsmodelle im Versicherungs- und Finanzsektor umwälzen. Die eintägige Konferenz wird gemeinsam von dem Onlinemagazin Gründerszene und WIRED Germany veranstaltet und findet erstmals in Deutschland statt.

Corinna Kassner wird Advertising Director von WIRED Germany in Berlin

Corinna Kassner wird zum 1. Februar Advertising Director von WIRED Germany in Berlin und in dieser Funktion die integrierte Vermarktung der Print- und Digitalangebote der Marke verantworten. Die 35-Jährige berichtet künftig an Eike Lucas, Executive Publisher von WIRED Germany. 

Domenika Ahlrichs wird stellvertretende Chefredakteurin von WIRED Germany

Verstärkung für das Redaktionsteam von WIRED Germany in Berlin: Domenika Ahlrichs (42) wird ab dem 4. Januar 2016 stellvertretende Chefredakteurin und in dieser Funktion den Ausbau und die Weiterentwicklung von WIRED.de verantworten. 

Die Ergebnisse der ersten „WIRED Mobility“-Konferenz: Zur Zukunft von multimodalen Transportsystemen, autonom fahrenden Autos und smarten Städten

„Wenn jede Familie in China zwei Autos haben wollte, wäre die Erde am Ende. Wir haben einfach nicht die Ressourcen, um diese Art von amerikanischem Traum zu unterstützen“, sagte Steven Wang, Vizepräsident und Strategiechef von Chinas führender Online-Plattform für Taxi-Buchungen, Didi Kuaidi, gestern auf der „WIRED Mobility“-Konferenz in Berlin.

„WIRED Mobility“-Konferenz am 26. November in Berlin: Nationale und internationale Speaker diskutieren die Zukunft der Mobilität

Am kommenden Donnerstag geht es in der Berliner Heeresbäckerei um die Zukunft der Mobilität: Auf der „WIRED Mobility“-Konferenz diskutieren nationale und internationale Experten und Branchenvertreter darüber, wie die Digitalisierung unsere gängigen Mobilitätskonzepte in Verkehr, Städteplanung, Reisen und Transport verändert.
„WIRED Mobility“ – die Zukunft der MobilitätIm Mittelpunkt der Konferenz stehen Smart-City-Konzepte, Mobilitätstrends wie Connected Cars und autonom fahrende Autos sowie Innovationen, die unsere Vorstellungen von Reisen und Transport neu definieren. In Keynote-Speeches, Fireside-Chats und Showcases liefern 36 renommierte Speaker Einblicke in die neuesten Erkenntnisse aus Forschungslaboren und präsentieren innovative Mobilitätskonzepte. Unter anderem sind dabei.

Print & Digital

  • Four times a year, WIRED reports on subjects from technology, digital culture, science, business, and design and is dedicated to the people, innovations, and big ideas that change our lives forever.

    Four times a year, WIRED reports on subjects from technology, digital culture, science, business, and design and is dedicated to the people, innovations, and big ideas that change our lives forever.

  • WIRED+ 

    WIRED members have access to the entire world of WIRED. The print edition of WIRED Germany will be sent to members and they can read the stories from the magazine anytime at WIRED.de in the WIRED+ section – on any end device. On top of that, WIRED.de will provide member-exclusive content such as multi-media packages and topical background articles; members will be able to provide access to content to friends. WIRED members also enjoy benefits like invitations and preferential conditions for future events such as conferences, workshops, and members-only events. Become a WIRED member here.  

Nikolaus Röttger

Editor-in-chief WIRED

Nikolaus Röttger has been editor-in-chief of WIRED Germany since 2014. He and his team are based in Berlin, the epicenter of the German digital and start-up scene, covering technology, digital culture, science, business and design. Before Nikolaus joined WIRED Germany, he was editor-in-chief of the online magazine Gruenderszene.de and founding editor of the business lifestyle magazine Business Punk. His work experience includes the Financial Times Deutschland, Yahoo Germany, sueddeutsche.de and jetzt.de.

Redaktion

Publisher

  • Eike Lucas

Advertising

Presse

Marketing

Syndication

  • Syndication Manager | Andrea Vollmer-Hess
    Fon: +49 (0) 89 38 10 4 - 243 Fax: +49 (0) 89 38 10 4 - 304 syndication@condenast.de