Making women strong! Myself is aimed at self-confident, strong women who take charge of life. The magazine reports in depth on subjects that are as varied as the lives of its readers.

myself – making women strong!

myself was developed by Condé Nast Germany and is published on a monthly basis since 2005. Depth of content meets excellent service and the modern lifestyle in myself. High-gloss aesthetics underline informative articles written to high journalistic standards. From career to fashion and relationships; from beauty to health, and from living to interior design - myself addresses its readers on their own wavelength and provides inspiration for every area of life.

Petra Harms ist neue Ressortleiterin für die Themen Food, Reise und Wohnen von myself

Petra Harms verantwortet ab sofort als neue Ressortleiterin des Frauenmagazins myself die Themen Food, Reise und Wohnen.
Die 45-Jährige ist bei Condé Nast bestens bekannt: Seit 2016 ist sie als stellvertretende Leiterin des Beauty-Ressorts und Editor at Large für myself tätig. Zuvor arbeitete sie mehr als zehn Jahre als freie Journalistin für verschiedene Ressorts von myself sowie für die Magazine InStyle, Cosmopolitan, Elle und Freundin.

myself und Women in Digital e.V. küren die #digitalfemaleleader des Jahres - Award an digitale Vordenkerinnen in München vergeben

Das Frauenmagazin myself vergab gestern zusammen mit dem Karrierenetzwerk Women in Digital e.V. erstmals den #digitalfemaleleader Award. Mit dem Preis wurden prägende Persönlichkeiten aus der Wirtschaft ausgezeichnet. Die Verleihung mit rund 100 Gästen fand in der neuen Konzernzentrale von Microsoft Deutschland in München statt und wurde von Tijen Onaran, Gründerin des Women in Digital e.V. moderiert.
Der #digitalfemaleleader Award würdigt Gründerinnen und Gestalterinnen aus Unternehmen, Politik und Gesellschaft, die den digitalen Wandel in ihrem Geschäftsumfeld vorantreiben, und wird in den sechs Kategorien Lifestyle, Money, IT/Tech, Career, Science und Change vergeben. Von den rund 100 Bewerberinnen wurden schließlich 19 von der Jury für die Auszeichnung nominiert.Die Preisträgerinnen des #digitalfemaleleader Award 2016:

Job & Style / myself startet Line-Extension „Job & Style“ und ruft mit „Women in Digital“ den #digitalfemaleleader Award ins Leben

myself fokussiert sich auf berufstätige Frauen: Nach dem erfolgreichen Start der Coaching-Reihe im letzten Jahr bringt das Frauenmagazin jetzt die Line-Extension „myself Job & Style“ an den Kiosk. Außerdem vergibt myself zusammen mit dem Verein „Women in Digital“ in diesem Jahr erstmals den #digitalfemaleleader Award.
myself-Publisher André Pollmann sagt: „Die Lebenswirklichkeiten von Frauen sind heute unterschiedlicher denn je. Umso wichtiger wird es für Magazine in diesem Segment, sich klar zu positionieren. Mit unserer neuen Line-Extension schärfen wir das Profil von myself als Marke für selbstbewusste, vielseitig interessierte Macherinnen und bieten unseren Kunden ein neues, attraktives Werbeumfeld.“

Verena Flammersfeld wird Advertising Director von myself

Verena Flammersfeld steigt ab dem 1. Januar zum Advertising Director von myself auf. In dieser Rolle übernimmt sie die Leitung der integriert-arbeitenden Anzeigenabteilung des Frauenmagazins. Verena Flammersfeld berichtet direkt an André Pollmann, Publisher von myself.

Guido Maria Kretschmer ist Co-Chefredakteur der Dezember-Ausgabe von myself

Das Frauenmagazin myself hatte für die neue Dezember-Ausgabe, die heute erscheint, prominente Unterstützung: Modedesigner Guido Maria Kretschmer stellte als Co-Chefredakteur sein journalistisches Gespür unter Beweis. Die Doppelspitze – eine Premiere in der zehnjährigen Geschichte von myself.

Print & Digital

  • myself is aimed at strong, confident women who take charge of life. In both the print and digital editions, myself reports in depth on subjects that are as varied as the lives of its readers.

    myself is aimed at strong, confident women who take charge of life. In both the print and digital editions, myself reports in depth on subjects that are as varied as the lives of its readers.

  • The special issue myself Job & Style is published once a year. The career guide for independent women features the subjects job, business etiquette and style on 100 pages.

    The special issue myself Job & Style is published once a year. The career guide for independent women features the subjects job, business etiquette and style on 100 pages.

  • myself as digital magazin

    Read myself in digital form on the iPad, iPhone, Android phone or tablet, or Windows 8 tablet or PC. The digital version is available on the myself subscription page, in the Apple and Google app stores, and for Zinio or the Amazon Kindle.

André Pollmann

Publisher GLAMOUR, myself, GQ Gentlemen's Quarterly

Since 2013 André Pollmann has been the publisher of Condé Nast Germany. He is responsible for the commercial leadership of all of the company’s brands located in Munich (VOGUE, GLAMOUR, myself, GQ, AD). His career started as a trainee at Axel Springer, before proceeding through several sales posts there for publications such as the car enthusiasts’ magazine Auto Bild and the German Maxim. Pollmann studied international business in Paderborn, Germany and Santiago de Compostela, Spain. Before joining Condé Nast, he held several sales positions at the Hamburg publishing firm Gruner + Jahr, most recently as the general advertising director of the style group (including Brigitte, Gala, Grazia, Schöner Wohnen, Essen & Trinken, among others).

Dr. Sabine Hofmann

Editor-in-chief myself

Dr. Sabine Hofmann is editor-in-chief of the women’s magazine myself. After completing her doctorate in communications, she co-developed the publication and has been involved since the first issue in 2005. Since then, the editorial team has focused on producing stories for confident women with personality. Before joining Condé Nast Germany, Sabine Hoffmann was editor-in-chief of Zuhause Wohnen and Für Sie at Jahreszeiten Verlag in Hamburg.

Redaktion

Publisher

  • André Pollmann

Advertising

Presse

Marketing

Syndication

  • Syndication Manager | Andrea Vollmer-Hess
    Fon: +49 (0) 89 38 10 4 - 243 Fax: +49 (0) 89 38 10 4 - 304 syndication@condenast.de