Welcome to Condé Nast

Welcome to Condé Nast

Condé Nast is the premier media company in the world. Around the world, our global brands embody excellence in their segments. The Condé Nast Germany portfolio includes VOGUE, GLAMOUR, GQ, AD and WIRED.

Our Brands

  • VOGUE

    Before it's in Fashion, it's in VOGUE!

    It’s a synonym for fashion consciousness - for style, joie de vivre, and indulgence. Trendsetting, full of surprises, and enriching the fashion experience, VOGUE has been a leader on the global fashion scene for many years.
  • GLAMOUR

    GLAMOUR – Glam as you are!

    Glam as you are! GLAMOUR is the guide to trends and styles in fashion and beauty, and one of Germany’s most successful women’s magazines.
  • GQ

    GQ – Lifestyle for men with standards

    GQ - lifestyle for men with standards. With wit, charm, journalistic skill, and a clear attitude, GQ takes you inside the world of the gentleman - from business to relationships, and from fashion to mobility.
  • AD

    AD – the best in interiors, style, design, art, and architecture

    AD stands for interior design at a world-class level and invites its readers to discover the best of interior design and furnishings, architecture, art, and all other aspects of upscale living.
  • WIRED

    WIRED – Future is a mindset

    Whether it’s technology, digital culture, science, business, or design - WIRED makes the fascination of the new palpable, and reports on people, innovations, and big ideas that will change our lives forever.

Unser Marken

AD Architectural Digest is published in print and digital ten times a year, covering the entire spectrum of modern savoir vivre – from design and interiors to travel and fashion.
Month after month, VOGUE presents the best of the international fashion world with editorial acuity and spectacular visuals – in print and in the digital version.
Every month, GLAMOUR presents current fashion and beauty trends in its print and digital editions.
GQ is lifestyle for men with standards. Appearing twelve times a year, as a print magazine and digital edition, GQ takes you inside the world of the gentleman, with wit, charm, journalistic skill, and a clear attitude.
WIRED reports on subjects from technology, digital culture, science, business, and design and is dedicated to the people, innovations, and big ideas that change our lives forever.

News

20 Jahre GQ Men of the Year Awards: GQ ehrt Patrick Dempsey in der Kategorie „TV International“

Patrick Dempsey gehört zu den erfolgreichsten TV-Schauspielern seiner Generation. Für seine außergewöhnliche Fernsehkarriere ehrt das Stil-Magazin GQ Gentlemen’s Quarterly den stilsicheren Dempsey in der Kategorie „TV International“ bei den diesjährigen GQ Men of the Year Awards. Am 8. November wird der 52-Jährige die Auszeichnung bei der Gala in der Komischen Oper Berlin persönlich entgegennehmen.

20 Jahre GQ Men of the Year Awards: Herbert Grönemeyer nimmt am 8. November in Berlin den Preis in der Kategorie „Legend“ persönlich entgegen

Herbert Grönemeyer prägt seit Anfang der 80er Jahre die deutsche Musiklandschaft wie kein anderer Künstler. Für seine außergewöhnliche Karriere und seine musikalischen wie gesellschaftlichen Verdienste ehrt das Stil-Magazin GQ Gentlemen’s Quarterly ihn als „Legend“ bei den diesjährigen GQ Men of the Year Awards. Herbert Grönemeyer wird bei der Verleihung am 8. November in der Komischen Oper Berlin persönlich anwesend sein, um den Preis entgegenzunehmen.

VOGUE belebt deutschen Einzelhandel im Herbst mit drei Event- und Markenerlebniskonzepten: Erster VOGUE Concept Store eröffnet im November in der Outletcity Metzingen

Fashion-Shows erleben, sich bei Experten-Talks von der VOGUE-Redaktion inspirieren lassen oder neue Kreationen von ausgewählten Nachwuchsdesignern des VOGUE Salons entdecken: Mit drei Event- und Markenerlebniskonzepten im Handel baut Condé Nast Deutschland diesen Herbst das Spektrum der Brand Experiences rund um VOGUE aus.

Gestärkte Redaktionsspitze bei GLAMOUR: Lea Groß-Walbersdorf wird stellvertretende Chefredakteurin / Georg Wittmann wird Stellvertreter der Chefredakteurin

Die Redaktionsspitze von GLAMOUR wird ab sofort durch zwei neue Mitglieder verstärkt: Chefredakteurin Andrea Ketterer holt Lea Groß-Walbersdorf als stellvertretende Chefredakteurin und Georg Wittmann steigt zum Stellvertreter der Chefredakteurin auf.