Welcome to Condé Nast

Welcome to Condé Nast

Condé Nast is the premier media company in the world. Around the world, our global brands embody excellence in their segments. The Condé Nast Germany portfolio includes VOGUE, GLAMOUR, myself, GQ, AD and WIRED.

Our Brands

  • VOGUE

    Before it's in Fashion, it's in VOGUE!

    It’s a synonym for fashion consciousness - for style, joie de vivre, and indulgence. Trendsetting, full of surprises, and enriching the fashion experience, VOGUE has been a leader on the global fashion scene for many years.
  • myself

    myself – making women strong!

    myself is aimed at self-confident, strong women who take charge of life. The magazine reports in depth on subjects that are as varied as the lives of its readers.
  • GLAMOUR

    GLAMOUR – Glam as you are!

    Glam as you are! GLAMOUR is the guide to trends and styles in fashion and beauty, and one of Germany’s most successful women’s magazines.
  • GQ

    GQ – Lifestyle for men with standards

    GQ - lifestyle for men with standards. With wit, charm, journalistic skill, and a clear attitude, GQ takes you inside the world of the gentleman - from business to relationships, and from fashion to mobility.
  • AD

    AD – the best in interiors, style, design, art, and architecture

    AD stands for interior design at a world-class level and invites its readers to discover the best of interior design and furnishings, architecture, art, and all other aspects of upscale living.
  • WIRED

    WIRED – Future is a mindset

    Whether it’s technology, digital culture, science, business, or design - WIRED makes the fascination of the new palpable, and reports on people, innovations, and big ideas that will change our lives forever.

Unser Marken

AD
VOGUE
GLAMOUR
myself
GQ
WIRED
AD Architectural Digest is published in print and digital ten times a year, covering the entire spectrum of modern savoir vivre – from design and interiors to travel and fashion.
Month after month, VOGUE presents the best of the international fashion world with editorial acuity and spectacular visuals – in print and in the digital version.
Every month, GLAMOUR presents current fashion and beauty trends in its print and digital editions.
myself is aimed at strong, confident women who take charge of life. In both the print and digital editions, myself reports in depth on subjects that are as varied as the lives of its readers.
GQ is lifestyle for men with standards. Appearing twelve times a year, as a print magazine and digital edition, GQ takes you inside the world of the gentleman, with wit, charm, journalistic skill, and a clear attitude.
WIRED reports on subjects from technology, digital culture, science, business, and design and is dedicated to the people, innovations, and big ideas that change our lives forever.

News

Johannes Patzig übernimmt Redaktionsleitung von GQ.de

Zu März 2017 bekommt die Digitalredaktion von GQ mit Johannes Patzig (36) eine neue Leitung. Der Kommunikationswissenschaftler und Journalist ist ein erfahrener Content Stratege und Digital Storyteller und kommt von Plan.Net Pulse (früher Aquarius Digital, seit 2016 Teil der Serviceplan-Gruppe). Dort baute er das Online-Redaktionsteam auf und leitete seit 2014 als Head of Content die Entwicklung von redaktionellen Web-Konzepten, Content-Marketing-Strategien und Social-Media-Aktivitäten für renommierte Marken und Unternehmen.

Wolfgang Blau Named President of Condé Nast International

Wolfgang Blau, who currently heads Condé Nast International's digital operations, will become President of the company on August 1 in a move aimed at bringing digital authority to the heart of the organisation's leadership, it was announced today by Jonathan Newhouse, Chairman and Chief Executive of the company. 

VOGUE fördert deutsches Design auf der Fashion Week Berlin Petar Petrov und Femme Maison neue Talente im VOGUE Salon Fashion Party von VOGUE und KaDeWe bringt Highlights aus dem Berliner Modesalon in den Handel

Bei der Mercedes-Benz Fashion Week zählt VOGUE Deutschland mit drei verschiedenen Engagements wieder zu den aktivsten Akteuren in Berlin. Neben der Partnerschaft von VOGUE mit der ZEITmagazin Mode & Stil-Konferenz und dem Nachwuchsförderungsformat VOGUE Salon lädt das Modemagazin in dieser Fashion Week-Saison zudem gemeinsam mit dem KaDeWe zu einer neuen Abendveranstaltung: Bei der „Fashion Party“ im KaDeWe wird Designern aus dem BERLINER MODE SALON eine prominente Bühne eröffnet, um ihre Mode einem breiteren Publikum bekannt und zugänglich zu machen

„VOGUEmail“ - Condé Nast startet Freemail-Service für Fashion-Fans

VOGUE Deutschland diversifiziert das digitale Angebot und launcht unter dem Dach der Medienmarke einen Freemail-Service für Modeliebhaber: Ab sofort können sich VOGUE LeserInnen und Fans der Marke ihre eigene VOGUE Mailadresse unter www.VOGUEmail.de sichern. Der neue Service „VOGUEmail“ umfasst neben der persönlichen Mailadresse mit der Domain-Endung @voguemail.com ein in VOGUE-Ästhetik gestaltetes Web-Mail-Portal, das den Nutzern neben der eleganten Nutzeroberfläche auch modische Inspirationen bietet. Im redaktionellen Teil des Portals sind auf die Interessen der Nutzerin zugeschnittene Fashion-News und weitere aktuelle Themen aus dem VOGUE-Kosmos zu finden. Zudem profitieren VOGUEmail-User von exklusiven Aktionen und Services.