Glam as you are! GLAMOUR is the guide to trends and styles in fashion and beauty, and one of Germany’s most successful women’s magazines.

News

8. GLAMOUR Shopping-Week vom 2. bis 11. Oktober: Shopping im ganzen Land – GLAMOUR kooperiert erstmals mit Shopping Centern von ECE

Das Fashion und Lifestyle-Magazin GLAMOUR und der Shopping-Center-Betreiber ECE kooperieren erstmals im Rahmen der diesjährigen GLAMOUR Shopping-Week vom 2. bis 11. Oktober. Die ECE ist mit insgesamt 80 teilnehmenden Centern in ganz Deutschland dabei, in denen die Gutscheine und Rabatte der Aktion eingelöst werden können. Die Oktoberausgabe von GLAMOUR ist ab dem 5. September inklusive Shopping-Card im Handel erhältlich. Bei 176 teilnehmenden Partnermarken können sich die GLAMOUR-Leserinnen und Leser auf zahlreiche Rabatte, Geschenke und Vorteile freuen.

GLAMOUR-Coverstar und Model Stefanie Giesinger: „Ich habe keine Lust mehr, mich zu verstellen.”

Seit ihrem Sieg bei Germany’s Next Topmodel 2014 scheint alles möglich für Stefanie Giesinger: Erfolgreich als Model, Influencerin, Unternehmerin und jetzt Coverstar der Oktoberausgabe von GLAMOUR begeistert sie mit ihrer positiven und offenen Art. Dass sie auch dunkle Seiten kennt, verrät sie im Interview mit GLAMOUR – sie spricht darin über das Tabuthema Mental Health und was ihr Kraft gibt.

27. GLAMOUR Frühlings-Shopping-Week bricht eigenen Rekord

Mit 161 teilnehmenden Partnermarken, neuen Partnern wie Zalando Beauty und COS und 1,2 Millionen erwarteten App-Usern ist es die umsatzstärkste GLAMOUR Frühlings-Shopping-Week.

Startschuss zur 26. GLAMOUR Shopping-Week: Condé Nast Germany launcht Bonusprogramm in GLAMOUR-App

Mit der Oktoberausgabe von GLAMOUR ist der Startschuss zur 26. GLAMOUR Shopping-Week gefallen. Die größte Einzelhandelskooperation der deutschsprachigen Medienlandschaft findet vom 5. bis zum 13. Oktober statt. 180 Partner, Rabatte von bis zu 50 Prozent und ein neues Highlight erwartet die shoppingaffine Community: Ein Bonusprogramm für User der GLAMOUR-App.

Condé Nast ernennt Roger Lynch zum Chief Executive Officer

Führungskraft mit Teamgeist – Roger Lynch hat Unternehmen erfolgreich durch Veränderungen der Breitband-, Video- und Musikwelt geführt Roger Lynch, früherer CEO von Pandora, wird der erste globale CEO von Condé Nast. Das haben Jonathan Newhouse und Steve Newhouse gestern im Namen des Verwaltungsrats von Condé Nast bekannt gegeben. Lynch nimmt seine Arbeit am 22. April auf und wird künftig außerdem dem Verwaltungsrat des Unternehmens angehören.

Print goes TV: Guido Maria Kretschmer bekommt geballte Modekompetenz von Condé Nast Deutschland für TV-Show

Condé Nast Deutschland schickt seine Mode-Experten auf die Fernsehbühne: Ab dem 29. April unterstützen VOGUE-Chefredakteurin Christiane Arp, GLAMOUR-Chefredakteurin Andrea Ketterer, GQ-Chefredakteur Tom Junkersdorf und André Pollmann, Publisher von Condé Nast, den Designer Guido Maria Kretschmer bei einer neuen TV-Show bei VOX.

Print & Digital

Every month, GLAMOUR presents current fashion and beauty trends in its print and digital editions.       

Beauty in focus: The GLAMOUR Beauty Book is published once a year, focusing on the newest beauty trends and providing insights of international make-up-artists. The digital GLAMOUR Beauty School enhances the experience with styling tips and video tutorials.  

  • GLAMOUR as digital magazine
    Read GLAMOUR in digital form on the iPad, iPhone, Android phone or tablet, or Windows 8 tablet or PC. The digital version is available on the GLAMOUR subscription page, in the Apple and Google app stores, and for Zinio or the Amazon Kindle.
  • GLAMOUR App
    The GLAMOUR App for iOS und Android provides the newest fashion, beauty and lifestyle trends on your smartphone. The App ist also your shopping assistant for the GLAMOUR shopping week: Find your up-to-date information on benefits and participating shops in the app and plan your shopping route with the practical store finder.

Events & Specials

GLAMOUR Beauty Festival

GLAMOUR invites its audience to delve deeply into the latest beauty trends during GLAMOUR Beauty Festival in Munich. Over the course of one weekend, visitors of the festival have the opportunity to meet editorial experts, renowned make-up artists and beauty influencers that provide them with inspiration and beauty advice. Within the first two years, the number of visitors has already doubled to 2,000. The Beauty Festival also marks the beginning of the GLAMOUR Beauty Week where readers are offered exclusive deals and discounts with 26 select luxury beauty brands. If you are interested in participating in the GLAMOUR Beauty Festival please contact beautyfestival@glamour.de.

GLAMOUR Shopping Week

The GLAMOUR shopping week is the biggest cooperative venture in retailing in the German magazine industry, sending fashion fans into a tizzy of shopping twice a year (April and October) for one week. A GLAMOUR shopping card included with the monthly issue gives readers exclusive benefits with more than 140 partner brands, and at 9,000 participating stores in Germany, Austria, and Switzerland.

GLAMOUR Beauty Book

Beauty in focus: The GLAMOUR Beauty Book is published once a year, focusing on the newest beauty trends, providing insights of world-famous make-up-artists, presents lavish editorial shootings with the current beauty trends and provides tips and tricks in the "beauty school" section.

GLAMOUR Whatsapp Newsletter

Readers can now dive into the GLAMOUR cosmos via WhatsApp as well: Sign up for the GLAMOUR WhatsApp Newsletter and get daily information about the most-read GLAMOUR stories of the day, interesting op-eds and the latest raffles – from GLAMOUR’s editorial team directly to your screen.

Key People

Andrea Ketterer

Editor-in-chief GLAMOUR

Andrea Ketterer

Editor-in-chief GLAMOUR

Andrea Ketterer has been the editor-in-chief at German GLAMOUR since 2008. She approaches her role with abundant dedication and a keen eye for the needs of her discriminating, trend-seeking readership. She joined the GLAMOUR editorial staff back in 2004 as the text editor and later the deputy editor. Ketterer has since turned the pocket-sized magazine, literally the smallest in Condé Nast’s German lineup, into one of the most successful fashion and trend publications in the country. Before joining Condé Nast, Ketterer spent more than ten years at MVG Medien Verlagsgesellschaft, where she worked on the team of German Cosmopolitan in roles including section editor and deputy editor, then moved on to become editor-in-chief of Joy.

Margit Färber

Brand Director

Margit Färber

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Mediadaten

Kontakt

GLAMOUR Magazin: Assistenz der Chefredaktion | Stefanie Koch

glamour@glamour.de

Redaktionsleitung GLAMOUR.de | Miriam Müller

feedback@glamour.de

André Pollmann

Head of Sales Condé Nast | Christina Linder

christina.linder@condenast.de
Tel. +49 (0) 89 38 10 4 - 430

Brand Director | Margit Färber

margit.faerber@condenast.de
Tel. +49 (0) 89 38 10 4 - 363

Head of Content Marketing | Olaf Kopmann

olaf.kopmann@condenast.de
Tel. +49 (0) 89 38 10 4 - 288

Communications Team

presse@condenast.de

Kathrin Ölscher

Syndication Manager | Andrea Vollmer-Hess

syndication@condenast.de
Tel. +49 (0) 89 38 10 4 - 243

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