Glam as you are! GLAMOUR is the guide to trends and styles in fashion and beauty, and one of Germany’s most successful women’s magazines.

News

Mit Podcasts zum Marketingerfolg: GLAMOUR vertreibt erfolgreichen Podcast #twentysomething von Lina Mallon

Obwohl Podcasts schon seit der Jahrtausendwende existieren, erleben sie seit kurzem einen regelrechten Boom. Verschiedenen Studien zufolge hört jeder fünfte Deutsche regelmäßig Podcasts. Die überwiegend kostenlosen Audio-Angebote sprechen vor allem junge Nutzer zwischen 21 und 35 Jahren an, wie das Vermarktungsnetzwerk Podstars ermittelt hat.

GLAMOUR lädt zum „Planter‘s Punch“ – zum 15. Mal verleiht das Magazin den begehrtesten Publikumspreis der deutschen Beauty-Industrie

Comedy-Star Enissa Amani erhält „GLAMOUR loves Characters Award“ München, 11. Februar 2019. Das Fashion- und Beauty-Magazin GLAMOUR verlieh am Donnerstag erneut die GLAMMY Awards. 16 hochrangige Kosmetikmarken wurden mit dem bedeutendsten Branchen-Preis ausgezeichnet. Dem Motto „Planter‘s Punch“ entsprechend zeigte sich das Münchner Botanikum in sattem Grün. Pinke Neonröhren und exotische Pflanzen entführten die knapp 200 Gäste in einen Neon Jungle.

Erster GLAMOUR Shopping-Market auf Münchner Praterinsel

Am Samstag, den 2. März 2019, lädt GLAMOUR zum ersten „GLAMOUR Shopping-Market“ in die Münchner Praterinsel. Bei dem exklusiven Fashion- & Lifestyle Event können LeserInnen getreu dem Motto „Detox Your Wardrobe“ sich selbst um einen Verkaufsstand bewerben und ihre gebrauchten Premium-Kleidungsstücke vor Ort verkaufen. BesucherInnen haben vor Ort nicht nur die Möglichkeit, die trendigen Secondhand-Pieces der LeserInnen und der GLAMOUR Redaktion zu erwerben, sondern auch Angebote von lokalen Marken und exklusiven Partnern in Anspruch zu nehmen

GLAMOUR macht München zum Beauty-Hotspot: Rund 2000 Besucherinnen entdecken beim GLAMOUR Beauty Festival die Trends des Jahres

Am Wochenende lud das Fashion- und Beauty-Magazin GLAMOUR zum zweiten GLAMOUR Beauty Festival nach München ein. Im Haus der Kunst tauchten rund 2.000 beauty-begeisterte Besucherinnen in die Welt von GLAMOUR ein. Auf 2.000 m² ließen sich die Leserinnen von der Redaktion, nationalen und internationalen Visagisten, Wissenschaftlern und Beauty-Experten stylen, inspirieren und beraten.

Welcome, Beautys! GLAMOUR lädt am 2. und 3. Juni zum zweiten Beauty Festival in München ein

Am 2. und 3 Juni wird München zum Hotspot für alle BeautyFans. Beim zweiten GLAMOUR Beauty Festival im Münchner Haus der Kunst lädt das Magazin GLAMOUR die Leserinnen ein, aktuelle Pflege-, Kosmetik- und Styling-Trends zu entdecken und sich ein Wochenende lang von erfahrenen Redaktionsexperten, renommierten Visagisten und Beauty-Influencern inspirieren und beraten zu lassen. Nachdem das Festival im letzten Jahr nach wenigen Tagen ausverkauft war, wurde das Event vergrößert und die Ticketanzahl auf 2.000 verdoppelt.

„GLAMOUR Shopping“: GLAMOUR lanciert neue Marketingplattform für Shopping-Events und -Specials / Frühjahrs-Shopping-Week bricht erneut Umsatz- und Partnerrekorde

Unter dem Markendach von GLAMOUR launcht Condé Nast eine neue Marketingplattform für Shopping-Events und -Aktionen: „GLAMOUR Shopping“. Neben der zweimal im Jahr stattfindenden „GLAMOUR Shopping-Week“ wird es unter dieser neuen Dachmarke künftig über das ganze Jahr hinweg verschiedene Shopping-Specials und -Angebote von GLAMOUR geben. Unter www.glamourshopping.de und in der „GLAMOUR Shopping-App“ sind ab sofort alle Shopping-Specials, -Aktionen sowie Inspirationen zu Trendthemen zu finden. Den Startschuss für die neue Dachmarke gibt die „GLAMOUR Shopping-Week“, die vom 29. März bis 7. April 2018 zum 23. Mal stattfindet und einmal mehr die eigenen Umsatz- und Partnerrekorde bricht.

Print & Digital

Every month, GLAMOUR presents current fashion and beauty trends in its print and digital editions.

Beauty in focus: The GLAMOUR Beauty Book is published once a year, focusing on the newest beauty trends and providing insights of international make-up-artists. The digital GLAMOUR Beauty School enhances the experience with styling tips and video tutorials.

  • GLAMOUR as digital magazine
    Read GLAMOUR in digital form on the iPad, iPhone, Android phone or tablet, or Windows 8 tablet or PC. The digital version is available on the GLAMOUR subscription page, in the Apple and Google app stores, and for Zinio or the Amazon Kindle.
  • GLAMOUR App
    The GLAMOUR App for iOS und Android provides the newest fashion, beauty and lifestyle trends on your smartphone. The App ist also your shopping assistant for the GLAMOUR shopping week: Find your up-to-date information on benefits and participating shops in the app and plan your shopping route with the practical store finder.

Events & Specials

GLAMOUR Beauty Book

Beauty in focus: The GLAMOUR Beauty Book is published once a year, focusing on the newest beauty trenda, providing insights of world-famous make-up-artists, presents lavish editorial shootings wiht the current beauty trends and provides tips and tricks in the "beauty school" section. The digital GLAMOUR Beauty School enhances the experience with behind-the-scenes coverage and video tutorials.

GLAMOUR Shopping Week

The GLAMOUR shopping week is the biggest cooperative venture in retailing in the German magazine industry, sending fashion fans into a tizzy of shopping twice a year (April and October) for one week. A GLAMOUR shopping card included with the monthly issue gives readers exclusive benefits with more than 140 partner brands, and at 9,000 participating stores in Germany, Austria, and Switzerland.

GLAMMY

Since 2005, Glamour has handed out the GLAMMY once a year - the most important German audience award in the cosmetic industry. Three innovative cosmetic products compete in each of 17 categories, with the winner crowned in a gala celebration. Two further prizes are awarded by the editorial team - the "Editor's Choice" and the "Glamour loves Characters" award.

GLAMOUR Whatsapp Newsletter

Readers can now dive into the GLAMOUR cosmos via WhatsApp as well: Sign up for the GLAMOUR WhatsApp Newsletter and get daily information about the most-read GLAMOUR stories of the day, interesting op-eds and the latest raffles – from GLAMOUR’s editorial team directly to your screen.

GLAMOUR Beauty Festival

GLAMOUR invites its audience to delve deeply into the latest beauty trends during GLAMOUR Beauty Festival in Munich. Over the course of one weekend, visitors of the festival have the opportunity to meet editorial experts, renowned make-up artists and beauty influencers that provide them with inspiration and beauty advice. Within the first two years, the number of visitors has already doubled to 2,000. The Beauty Festival also marks the beginning of the GLAMOUR Beauty Week where readers are offered exclusive deals and discounts with 26 select luxury beauty brands.

Key People

André Pollmann

Publisher VOGUE, GLAMOUR, GQ Gentlemen's Quarterly, AD

André Pollmann

Publisher VOGUE, GLAMOUR, GQ Gentlemen's Quarterly, AD

Since 2013 André Pollmann has been the publisher of Condé Nast Germany. He is responsible for the commercial leadership of all of the company’s brands located in Munich (VOGUE, GLAMOUR, GQ, AD). His career started as a trainee at Axel Springer, before proceeding through several sales posts there for publications such as the car enthusiasts’ magazine Auto Bild and the German Maxim. Pollmann studied international business in Paderborn, Germany and Santiago de Compostela, Spain. Before joining Condé Nast, he held several sales positions at the Hamburg publishing firm Gruner + Jahr, most recently as the general advertising director of the style group (including Brigitte, Gala, Grazia, Schöner Wohnen, Essen & Trinken, among others).

Andrea Ketterer

Editor-in-chief GLAMOUR

Andrea Ketterer

Editor-in-chief GLAMOUR

Andrea Ketterer has been the editor-in-chief at German GLAMOUR since 2008. She approaches her role with abundant dedication and a keen eye for the needs of her discriminating, trend-seeking readership. She joined the GLAMOUR editorial staff back in 2004 as the text editor and later the deputy editor. Ketterer has since turned the pocket-sized magazine, literally the smallest in Condé Nast’s German lineup, into one of the most successful fashion and trend publications in the country. Before joining Condé Nast, Ketterer spent more than ten years at MVG Medien Verlagsgesellschaft, where she worked on the team of German Cosmopolitan in roles including section editor and deputy editor, then moved on to become editor-in-chief of Joy.

Mediadaten

Kontakt

Redaktion GLAMOUR Magazin

glamour@glamour.de

Redaktionsleitung GLAMOUR.de | Miriam Müller

feedback@glamour.de

André Pollmann

Head of Sales Condé Nast | Christina Linder

christina.linder@condenast.de
Tel. +49 (0) 89 38 10 4 - 430

Head of Digital Sales Condé Nast | Christine Weinsheimer

christine.weinsheimer@condenast.de
Tel. +49 (0) 89 38 10 4 - 466

Brand Director | Margit Färber

margit.faerber@condenast.de
Tel. +49 (0) 89 38 10 4 - 363

Director Corporate Communications / Pressesprecherin | Ines Thomas (currently in parental leave)

presse@condenast.de

Marketing Director | Angela Reipschläger

angela.reipschlaeger@condenast.de
Tel. +49 (0) 89 38 10 4 - 793
Fax +49 (0) 89 38 10 4 - 397

Syndication Manager | Andrea Vollmer-Hess

syndication@condenast.de
Tel. +49 (0) 89 38 10 4 - 243
Fax +49 (0) 89 38 10 4 - 304

Zum Abo-Shop

Zum Abo-Shop