GQ - lifestyle for men with standards. With wit, charm, journalistic skill, and a clear attitude, GQ takes you inside the world of the gentleman - from business to relationships, and from fashion to mobility.

News

Die globale September-Ausgabe von GQ mit Coverstar The Weeknd widmet sich der universellen Sprache der Musik und Mode

Im Editorial der September-Ausgabe von GQ stellt Global Editorial Director Will Welch heute die allererste globale Ausgabe des Magazins vor, die die universelle Sprache der Musik und Mode erforscht. Die neue Ausgabe mit dem internationalen Superstar The Weeknd umfasst 17 einzigartige Cover, die weltweit erscheinen, sowie co-produzierte Inhalte im Magazin und den jeweiligen Online-Ausgaben.

Nach erfolgreicher erster Staffel: GQ-Podcast "NICE AM STIL" geht in die zweite Runde

Die zweite Staffel von “NICE AM STIL - der GQ-Podcast” startet am 3. Juni. Die Hörer:innen können sich auf insgesamt 18 neue Folgen aus den drei Kategorien Cars, Fitness und Life*Style mit den Hosts Matthias Malmedie, Erik Jäger und Janin Ullmann freuen. Außerdem versprechen spannende Gäste wie Jan Hofer, Felix Lobrecht, Nicolas Puschmann, Felix Jaehn, Sven Hannawald und Panagiota Petridou jede Menge Hörgenuss.

Robert Lewandowski exklusiv in GQ: “Ich dachte früher, dass ich alle Probleme selbst verarbeiten kann und sie dann verschwinden”

Das Cover der zweiten GQ-Printausgabe 2021 ziert kein geringerer als der beste Fußballer der Welt: Robert Lewandowski. GQ trifft den 32-Jährigen zum Cover-Shooting und Interview in Münchens Glyptothek. Der Stürmer des FC Bayern ist selbst eine Ikone im Hier und Jetzt und spricht zwischen all den Statuen antiker Heroen mit GQ ganz privat: Über seine Wünsche, seine Frau und Kinder und darüber, wie er mit Problemen umgeht.

Chic is back: Die neue GQ Style widmet sich dem Thema Haltung

Die Frühjahrsausgabe des Fashion-Sonderhefts GQ Style dreht sich um das Thema Haltung: “Und das mit Freude: über den Sommer, das Leben und alles, was wichtig ist. Auch Mode”, schreibt Tobias Frericks, Creative & Fashion Director GQ Germany, im Editorial. Haltung ist wichtig, um etwas zu bewegen: Das beweisen die Geschichten von Kreativen wie Musikerin Joy Denalane, Autor Sascha Lobo und Filmemacher Rosa von Praunheim, die GQ Style in “Make a Change” vorstellt. Haltung zeigt auch Cover-Model Ottawa Kwami, der in “New Big Fits” präsentiert, wie Tailoring 2021 neu interpretiert wird. Außerdem in der Ausgabe: GQ Style im Gespräch mit Kim Jones, Kreativdirektor der Männerlinie von Dior.

FUTURE NOW: Herbstausgabe von GQ Style als Zeichen für Hoffnung und Zuversicht

Die Herbstausgabe des Fashion-Sonderheftes GQ Style ist in vielfacher Hinsicht besonders. Ausschließlich in Deutschland entstanden versteht sich das Heft als Zeichen für Leichtigkeit und Hoffnung. Erstmals seit zehn Jahren zeigt das Magazin mit Parker van Noord ein Model und keinen Star auf dem Cover – als Bekenntnis zur Modebranche. Julia Noni inszenierte den Sohn des bekannten 90er-Jahre-Top-Models André van Noord in Berlin für eine Modestrecke. Besonders sind auch die Interview-Premiere für ein deutsches Magazin von Streetwear-Pionier Shawn Stussy und die Gespräche mit Menswear-Ikone Paul Smith sowie dem jungen Designduo GmbH. Außerdem im Heft: acht Künstler zeigen ihre Berliner Ateliers; wie Francesco Risso das italienische Modehaus Marni in eine neue Ära führt.

Podcast “GQ - NICE AM STIL” ab 15. September

Wöchentlich erscheint immer dienstags eine neue Folge, in der die vier Themenwelten und ihre Hosts vorgestellt werden: Die Moderatorin Janin Ullmann führt durch die Life*Style-Folgen. Top-Influencer Daniel Fuchs aka Magic Fox übernimmt gemeinsam mit GQ-Redakteur Constantin Herrmann die Folgen zu Body & Care. Der Moderator und Motorexperte Matthias Malmedie empfängt in der Themenwelt Cars hochkarätige Gäste aus dem Automobilbereich. Und der ehemalige Nationalspieler André Schürrle und GQ-Redakteur Christoph Eisenschink tauchen in die Business-Welt ein und diskutieren mit hochkarätigen ExpertInnen die Themen New Leadership, Productivity und Karriere.

Print & Digital

GQ is a lifestyle magazine for men of distinction. Appearing twelve times a year, as a print magazine and digital edition, GQ takes you inside the world of the gentleman, with wit, charm, journalistic skill, and a clear attitude.     

GQ Style is the trend-setting fashion edition of GQ, published twice a year (spring and fall) in print and in a digital edition. Comprising some 350 pages, it is a compendium of the season’s latest in fashion, accessories, and must-haves for men.  

GQ Watches berichtet einmal jährlich auf rund 150 Seiten über das wichtigste Accessoire des Mannes: GQ Watches zeigt die interessantesten Uhren-Neuheiten und liefert Porträts und Hintergrundinformationen über die Macher und Marken der Branche.  

  • GQ as digital magazine
    Read GQ, GQ Style, and GQ Uhren in digital form on the iPad, iPhone, Android phone or tablet, or Windows 8 tablet or PC. The digital version is available on the GQ subscription page, in the Apple and Google app stores, and for Zinio or the Amazon Kindle.
  • GQ Online App
    Experience the GQ.de universe optimized for your smartphone or tablet. The GQ online app will keep you up to date daily with informative, entertaining, and inspiring news about the male world. The app is available for the iPad, iPhone, Android phone or tablet.

Events & Specials

GQ Bar

The first GQ Bar in Western Europe is located at Patrick Hellmann Schlosshotel in Berlin-Grunewald. It was made possible by an extensive collaboration between Condé Nast International Restaurants and Patrick Hellmann Collection, the premium lifestyle and fashion brand. By mixing food and drink classics with modern reinterpretations, the bar is offering its guests a unique experience in a luxurious and comfortable environment. The bar menu will include GQ Bar’s signature Manhattan made with orange-soaked barrel-aged bourbon and vanilla bitters.

GQ Men of the Year Awards

Traditionally, the “GQ Men of the Year” awards honor celebrated figures in the international and German music industry and show business, as well as in society, sports, politics, culture, and fashion. Presenters and honorees in recent years have included celebrities such as Arnold Schwarzenegger, Hape Kerkeling, David Beckham, Naomi Campbell, Sir Tom Jones, Kylie Minogue, Lang Lang, Michael Schumacher, Wladimir Klitschko, Bastian Schweinsteiger and Sharon Stone.

GQ Gentleman

The selection of the “GQ Gentleman” is part of the “GQ Gentlemen’s Academy” – an initiative that was launched in April 2014 to mark the 200th issue of the German men's style magazine. Once a year, GQ conducts a search for the perfect gentleman. On the day of the finale, the winner is chosen by an expert jury. He is awarded prizes and entry into the world of GQ. The winner becomes a brand ambassador at GQ events and gets his own blog at GQ.de.

GQ Care Award

With the “GQ Care Award,” the style magazine rewards the best men’s personal care products of the year. The winners are honored at a gala awards celebration. A special prize is awarded to the best-groomed celebrity of the year with previous winners being Ken Duken, Kostja Ullmann, Till Brönner and August Wittgenstein. The jury is headed by the GQ-team who is joined by representatives from the media and show business, as well as experts from the cosmetics industry.

GQ Academy

Whether it comes to their career, their health or their love life – high performers like to work with coaches or mentors to develop and pursue their goals. Clearly, men who strive to be a real gentleman need a coach that guides them as well. That’s a challenge GQ rises to: With the GQ Academy, GQ creates a 360° mentoring platform. With a mix of exclusive editorials, hands-on coaching weekends and workshops, GQ Academy equips gentlemen to face modern-day challenges of their daily lives.

Key People

André Pollmann

Publisher VOGUE, GLAMOUR, GQ Gentlemen's Quarterly, AD

André Pollmann

Publisher VOGUE, GLAMOUR, GQ Gentlemen's Quarterly, AD

Since 2013 André Pollmann has been the publisher of Condé Nast Germany. He is responsible for the commercial leadership of all of the company’s brands located in Munich (VOGUE, GLAMOUR, GQ, AD). His career started as a trainee at Axel Springer, before proceeding through several sales posts there for publications such as the car enthusiasts’ magazine Auto Bild and the German Maxim. Pollmann studied international business in Paderborn, Germany and Santiago de Compostela, Spain. Before joining Condé Nast, he held several sales positions at the Hamburg publishing firm Gruner + Jahr, most recently as the general advertising director of the style group (including Brigitte, Gala, Grazia, Schöner Wohnen, Essen & Trinken, among others).

Angela Reipschläger

Marketing Director

Angela Reipschläger

Marketing Director

Mediadaten

Kontakt

GQ Magazin: Assistenz der Chefredaktion | Anna Schuberth

gqpost@gq.de

GQ Digital

info@gq.de

André Pollmann

Head of Sales Condé Nast | Christina Linder

christina.linder@condenast.de
Tel. +49 (0) 89 38 10 4 - 430

Brand Director | Margit Färber

margit.faerber@condenast.de
Tel. +49 (0) 89 38 10 4 - 363

Head of Content Marketing | Olaf Kopmann

olaf.kopmann@condenast.de
Tel. +49 (0) 89 38 10 4 - 288

Communications Team

presse@condenast.de

Marketing Director | Andrea Beckmann-Otto

andrea.beckmann@condenast.de
Tel. +49 (0) 89 38 10 4 - 103
Fax +49 (0)89 38 10 4 - 130

Syndication Manager | Andrea Vollmer-Hess

syndication@condenast.de
Tel. +49 (0) 89 38 10 4 - 243

Zum Abo-Shop

Zum Abo-Shop