GQ - lifestyle for men with standards. With wit, charm, journalistic skill, and a clear attitude, GQ takes you inside the world of the gentleman - from business to relationships, and from fashion to mobility.

News

FUTURE NOW: Herbstausgabe von GQ Style als Zeichen für Hoffnung und Zuversicht

Die Herbstausgabe des Fashion-Sonderheftes GQ Style ist in vielfacher Hinsicht besonders. Ausschließlich in Deutschland entstanden versteht sich das Heft als Zeichen für Leichtigkeit und Hoffnung. Erstmals seit zehn Jahren zeigt das Magazin mit Parker van Noord ein Model und keinen Star auf dem Cover – als Bekenntnis zur Modebranche. Julia Noni inszenierte den Sohn des bekannten 90er-Jahre-Top-Models André van Noord in Berlin für eine Modestrecke. Besonders sind auch die Interview-Premiere für ein deutsches Magazin von Streetwear-Pionier Shawn Stussy und die Gespräche mit Menswear-Ikone Paul Smith sowie dem jungen Designduo GmbH. Außerdem im Heft: acht Künstler zeigen ihre Berliner Ateliers; wie Francesco Risso das italienische Modehaus Marni in eine neue Ära führt.

Podcast “GQ - NICE AM STIL” ab 15. September

Wöchentlich erscheint immer dienstags eine neue Folge, in der die vier Themenwelten und ihre Hosts vorgestellt werden: Die Moderatorin Janin Ullmann führt durch die Life*Style-Folgen. Top-Influencer Daniel Fuchs aka Magic Fox übernimmt gemeinsam mit GQ-Redakteur Constantin Herrmann die Folgen zu Body & Care. Der Moderator und Motorexperte Matthias Malmedie empfängt in der Themenwelt Cars hochkarätige Gäste aus dem Automobilbereich. Und der ehemalige Nationalspieler André Schürrle und GQ-Redakteur Christoph Eisenschink tauchen in die Business-Welt ein und diskutieren mit hochkarätigen ExpertInnen die Themen New Leadership, Productivity und Karriere.

Coverstar Pedro Pascal: „Noch immer entscheiden Herkunft und Hautfarbe darüber, wie groß die Wahrscheinlichkeit ist, eine würdige Existenz führen zu können.”

Für die Oktoberausgabe hat GQ Gentlemen’s Quarterly Schauspieler Pedro Pascal in L.A. zum Gespräch und Covershooting mit Dough Inglish getroffen. Bekannt aus Erfolgsserien wie "Game of Thrones" und "Narcos" zählt der gebürtige Chilene zu den großen Aufsteigern des Jahres. Im Oktober ist er gleich in zwei Rollen zu sehen: als blondierter Bösewicht im Hollywood-Blockbuster "Wonder Women 1984" und in der Hauptrolle der zweiten Staffel von "The Mandalorian". Im Interview verrät er, was wir durch die Corona-Krise lernen können und wie sehr Erfolg durch Herkunft und Selbstwertgefühl beeinflusst ist.

GQ Men of the Year-Awards 2020: Digitale Preisverleihung | GQ ehrt die Persönlichkeiten des Jahres am 29. Oktober 2020

Für Hollywood-Glamour in Berlin sorgt das Stilmagazin GQ Gentlemen’s Quarterly normalerweise jährlich im November, wenn es zur Verleihung der GQ Men of the Year-Awards lädt: Die renommierteste Award-Show in Deutschland. Aber in diesem Jahr ist alles etwas anders: Condé Nast Germany begegnet der veränderten heutigen Normalität bei den GQ Men of the Year-Awards mit einem komplett neuen, noch nie dagewesenen Entertainment-Ansatz, Hollywood-Faktor inklusive: GQ ehrt auch in diesem Jahr hochkarätige nationale und internationale Persönlichkeiten - ohne physischen Event, dafür mit ikonischen Video-Momenten. Die Aktion startet mit einer aufmerksamkeitsstarken 360-Grad Teaser-Phase, in der GQ Hinweise auf Kategorien und Preisträger streut - online und via Social Media.

SPD-Politiker Kevin Kühnert in GQ: “Natürlich stoßen wir in unserer Gesellschaft auf Orte, die von vielen als nicht queertauglich betrachtet werden."

Der Juni ist traditionell Pride-Monat. Damit Minderheiten in Zeiten der Corona-Krise nicht unsichtbar werden, hat GQ Gentlemen’s Quarterly in der aktuellen Juli/August-Ausgabe die Aktion #PrideInside gestartet. Nationale und internationale Persönlichkeiten der LGBTQ-Community erzählen darin von ihrem ganz persönlichen Pride-Moment.

Toni Kroos exklusiv in GQ: “Ich weiß nicht, ob ich jemandem raten würde, sich als Aktiver zu outen.”

Egal ob bei Real Madrid oder der deutschen Nationalmannschaft: Toni Kroos ist in seinen Teams das Hirn, die Schaltzentrale auf dem Fußballplatz. In der Juli-/Augustausgabe von GQ Gentlemen’s Quarterly spricht er über Outing in der Fußballbranche, ob die Coronapandemie den Fußball nachhaltig beeinflusst und was ihn am Fußball-Business am meisten stört.

Print & Digital

GQ is a lifestyle magazine for men of distinction. Appearing twelve times a year, as a print magazine and digital edition, GQ takes you inside the world of the gentleman, with wit, charm, journalistic skill, and a clear attitude.     

GQ Style is the trend-setting fashion edition of GQ, published twice a year (spring and fall) in print and in a digital edition. Comprising some 350 pages, it is a compendium of the season’s latest in fashion, accessories, and must-haves for men.  

GQ Watches berichtet einmal jährlich auf rund 150 Seiten über das wichtigste Accessoire des Mannes: GQ Watches zeigt die interessantesten Uhren-Neuheiten und liefert Porträts und Hintergrundinformationen über die Macher und Marken der Branche.  

  • GQ as digital magazine
    Read GQ, GQ Style, and GQ Uhren in digital form on the iPad, iPhone, Android phone or tablet, or Windows 8 tablet or PC. The digital version is available on the GQ subscription page, in the Apple and Google app stores, and for Zinio or the Amazon Kindle.
  • GQ Online App
    Experience the GQ.de universe optimized for your smartphone or tablet. The GQ online app will keep you up to date daily with informative, entertaining, and inspiring news about the male world. The app is available for the iPad, iPhone, Android phone or tablet.

Events & Specials

GQ Bar

The first GQ Bar in Western Europe is located at Patrick Hellmann Schlosshotel in Berlin-Grunewald. It was made possible by an extensive collaboration between Condé Nast International Restaurants and Patrick Hellmann Collection, the premium lifestyle and fashion brand. By mixing food and drink classics with modern reinterpretations, the bar is offering its guests a unique experience in a luxurious and comfortable environment. The bar menu will include GQ Bar’s signature Manhattan made with orange-soaked barrel-aged bourbon and vanilla bitters.

GQ Men of the Year Awards

Traditionally, the “GQ Men of the Year” awards honor celebrated figures in the international and German music industry and show business, as well as in society, sports, politics, culture, and fashion. Presenters and honorees in recent years have included celebrities such as Arnold Schwarzenegger, Hape Kerkeling, David Beckham, Naomi Campbell, Sir Tom Jones, Kylie Minogue, Lang Lang, Michael Schumacher, Wladimir Klitschko, Bastian Schweinsteiger and Sharon Stone.

GQ Gentleman

The selection of the “GQ Gentleman” is part of the “GQ Gentlemen’s Academy” – an initiative that was launched in April 2014 to mark the 200th issue of the German men's style magazine. Once a year, GQ conducts a search for the perfect gentleman. On the day of the finale, the winner is chosen by an expert jury. He is awarded prizes and entry into the world of GQ. The winner becomes a brand ambassador at GQ events and gets his own blog at GQ.de.

GQ Care Award

With the “GQ Care Award,” the style magazine rewards the best men’s personal care products of the year. The winners are honored at a gala awards celebration. A special prize is awarded to the best-groomed celebrity of the year with previous winners being Ken Duken, Kostja Ullmann, Till Brönner and August Wittgenstein. The jury is headed by the GQ-team who is joined by representatives from the media and show business, as well as experts from the cosmetics industry.

GQ Academy

Whether it comes to their career, their health or their love life – high performers like to work with coaches or mentors to develop and pursue their goals. Clearly, men who strive to be a real gentleman need a coach that guides them as well. That’s a challenge GQ rises to: With the GQ Academy, GQ creates a 360° mentoring platform. With a mix of exclusive editorials, hands-on coaching weekends and workshops, GQ Academy equips gentlemen to face modern-day challenges of their daily lives.

Key People

André Pollmann

Publisher VOGUE, GLAMOUR, GQ Gentlemen's Quarterly, AD

André Pollmann

Publisher VOGUE, GLAMOUR, GQ Gentlemen's Quarterly, AD

Since 2013 André Pollmann has been the publisher of Condé Nast Germany. He is responsible for the commercial leadership of all of the company’s brands located in Munich (VOGUE, GLAMOUR, GQ, AD). His career started as a trainee at Axel Springer, before proceeding through several sales posts there for publications such as the car enthusiasts’ magazine Auto Bild and the German Maxim. Pollmann studied international business in Paderborn, Germany and Santiago de Compostela, Spain. Before joining Condé Nast, he held several sales positions at the Hamburg publishing firm Gruner + Jahr, most recently as the general advertising director of the style group (including Brigitte, Gala, Grazia, Schöner Wohnen, Essen & Trinken, among others).

Angela Reipschläger

Marketing Director

Angela Reipschläger

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Mediadaten

Kontakt

GQ Magazin: Assistenz der Chefredaktion | Anna Schuberth

gqpost@gq.de

GQ Digital

info@gq.de

André Pollmann

Head of Sales Condé Nast | Christina Linder

christina.linder@condenast.de
Tel. +49 (0) 89 38 10 4 - 430

Brand Director | Margit Färber

margit.faerber@condenast.de
Tel. +49 (0) 89 38 10 4 - 363

Head of Content Marketing | Olaf Kopmann

olaf.kopmann@condenast.de
Tel. +49 (0) 89 38 10 4 - 288

Communications Team

presse@condenast.de

Marketing Director | Andrea Beckmann-Otto

andrea.beckmann@condenast.de
Tel. +49 (0) 89 38 10 4 - 103
Fax +49 (0)89 38 10 4 - 130

Syndication Manager | Andrea Vollmer-Hess

syndication@condenast.de
Tel. +49 (0) 89 38 10 4 - 243

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