Vogue is a synonym for fashion consciousness and stands as the most important publication in the world of fashion design.

News

Doppelausgabe von VOGUE zeigt menschenleeres Cover als Sinnbild für Sehnsucht

Die Juli/August-Ausgabe der deutschen VOGUE ist ein Spiegel unserer aktuellen Gefühlslage und Sehnsucht nach Sommer und Miteinander. Die komplette Ausgabe inklusive der Produktionen u.a. von Claudia Knoepfel, Julia Noni, Alique, Chris Colls und Peter Philips ist im Lockdown entstanden.

ALL ABOUT LOVE: Liebe auf allen VOGUE-Kanälen

In der Juni-Ausgabe der deutschen VOGUE dreht sich alles um das schönste aller Gefühle: die Liebe. Unter dem Cover-Motto „ALL ABOUT LOVE” setzte Giampaolo Sgura Model Toni Garrn und ihren Verlobten Alex Pettyfer in Szene sowie auf insgesamt 60 Seiten unterschiedlichste Paare, die Liebe in all ihren Facetten feiern.

Coverstar Toni Garrn exklusiv im VOGUE-Interview: „Für mich ist das sogenannte normale, häusliche Leben exotisch.”

Für die Juni-Ausgabe unter dem Motto „ALL ABOUT LOVE” hat VOGUE Deutschland Model Toni Garrn und ihren Verlobten, den britischen Schauspieler Alex Pettyfer, im Lockdown in Los Angeles für ein Videointerview erreicht. Im Gespräch erzählen die beiden über ihre Liebe in Corona-Quarantäne und wie sich ihre Sicht auf die Dinge verändert hat.

„Es ist heute wichtiger, einen Sixpack zu haben als ein gutes Drehbuch.” Exklusiv auf VOGUE.de: Iris Berben im Gespräch mit Helen Mirren übers Älterwerden und wie sich das Schauspiel verändert hat

Begleitend zur Mai-Ausgabe der deutschen VOGUE hat die Redaktion zwei der drei Coverstars zum Gespräch gebeten: Im 17-minütigen Video unterhalten sich die Schauspielerinnen Helen Mirren und Iris Berben über Freiheiten im Alter, und welchen Rat sie jungen Schauspielerinnen geben würden.

Geschichten, die Mut machen: VOGUE im Gespräch mit Sharon Stone, Helen Mirren und Iris Berben

Respektgebietender Mut ist der Fokus der Mai-Ausgabe der deutschen VOGUE, die sich mit Sharon Stone, Helen Mirren und Iris Berben drei Schauspiel-Superstars auf die Covers geholt hat. Liz Collins inszenierte die drei Frauen jeweils für das Cover und eine Modestrecke. Im Interview sprechen die Schauspielerinnen über persönliche Krisenbewältigung, Mut zur Veränderung und warum das Alter nur eine Zahl ist.

„Ist das Mode oder kann das weg!?” - Ausstellung zu 40 Jahre VOGUE Deutschland im Museum Villa Stuck

40 Jahre VOGUE Deutschland und ein Ausblick in die Zukunft der Mode: Die gemeinsame Ausstellung der deutschen VOGUE und des Museums Villa Stuck zeigt Mode im Kontext von Gesellschaft und Kultur und erlaubt einen einzigartigen Blick hinter die Kulissen des Modemagazins.

Print & Digital

Month after month, VOGUE presents the best of the international fashion world with editorial acuity and spectacular visuals – in print and in the digital version.    

Twice a year, this special issue takes a look at VOGUE subjects from a business perspective. VOGUE business features editorial portraits of exceptional women with notable careers. The special issue is published alongside the April and October issues of VOGUE Germany.  

  • VOGUE as digital magazine
    Read VOGUE in digital form on the iPad, iPhone, Android phone or tablet, or Windows 8 tablet or PC. The digital version is available on the VOGUE subscription page, in the Apple and Google app stores, and for Zinio or the Amazon Kindle.

Events & Specials

VOGUE Salon

Editor-in-chief Christiane Arp launched the VOGUE Salon, an initiative to support young German designers, in the summer of 2011. Twice a year, the 'VOGUE Salon' is hosted as capsule event within the group presentation of the "Berliner Mode Salon", whose co-founder Christiane Arp is. The 'VOGUE Salon' allows young designers to show off their creativity and their growth over up to four seasons, and to present their collections to leading figures from the fashion industry and to develop their contacts in the retail sector. In the spirit of a sustainable patronisation, Christiane Arp's support extends beyond the presentation at the 'VOGUE Salon'.

VOGUE Business

Twice a year, this special issue takes a look at VOGUE subjects from a business perspective. VOGUE business features editorial portraits of exceptional women with notable careers. The special issue is published alongside the April and October issues of VOGUE Germany.

VOGUE Digital

VOGUE.de shines in a new splendor. The digital touchpoint of the beloved brand provides readers with exclusive fashion and lifestyle news in a modern look, as well as it offers a variety of services – for example the VOGUE cover finder with access to an archive of iconic VOGUE covers. Not only the website enables readers to digitally connect with the brand, VOGUE Germany has also launched its first Alexa Skill. With Amazon’s Alexa, users can have their personal daily, weekly or monthly VOGUE horoscope read to them. For those who don’t use the cloud-based voice command, VOGUE offers a Facebook messenger service providing users with their personal horoscope of choice as well.

Key People

Christiane Arp

Editor-in-chief VOGUE

Christiane Arp

Editor-in-chief VOGUE

Christiane Arp has been at the helm of VOGUE Germany as editor-in-chief since March 2003 and has rejuvenated the brand’s relevance to international fashion. Alongside her role as editor-in-chief, she has a personal hand as a stylist in many international fashion shoots. While raising the global profile of German VOGUE, Arp has pursued a range of initiatives to promote Germany as a center of fashion. In 2011 she established the VOGUE Salon. The platform showcasing up-and-coming German designers is held twice a year during Berlin Fashion Week. It marks an exclusive capsule event within the framework of the “Berliner Salon”, whose co-initiator Christiane Arp is. Furthermore, she is president and founding member of the Fashion Council Germany. The FCG is an initiative of leading national experts that campaigns to promote German fashion design as a cultural and economic asset both nationally and internationally. Christiane Arp studied fashion design at the Hamburg University of Design before launching her magazine career at the likes of Brigitte and Viva. She went on to oversee the fashion and lifestyle sections at Stern and played a leading role as fashion director in developing Amica magazine.

Andrea Latten

Brand Director VOGUE & AD

Andrea Latten

Brand Director VOGUE & AD

Andrea Latten, Brand Director VOGUE & AD, is shaping the brand sphere of two of our greatest style authorities. She develops new brand sales concepts along with the editor as well as the sales teams in order to create revenue from brand experiences that even go far beyond the magazine and website. Her wish: "I hope that someday soon, when people hear of 'VOGUE' or 'AD', their first association won’t only be the magazine, but a whole brand environment."

Mediadaten

Kontakt

VOGUE Magazin: Assistenz der Chefredaktion | Bettina Gauss

info@vogue.de

VOGUE Magazin: Assistenz der Chefredaktion | Lisa Arnold

info@vogue.de

Redaktion VOGUE.de

digitalredaktion@vogue.de

André Pollmann

Communications Team

presse@condenast.de

Marketing Director | Ingrid Hedley

ingrid.hedley@condenast.de
Tel. +49 (0) 89 38 10 4 - 142
Fax +49 (0) 89 38 10 4 - 769

Syndication Manager | Andrea Vollmer-Hess

syndication@condenast.de
Tel. +49 (0) 89 38 10 4 - 243

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