Before it’s in fashion, it’s in Vogue! Vogue is a synonym for fashion consciousness and stands as the most important publication in the world of fashion design.

News

Jubiläumsausstellung im Oktober 2019: Ist das Mode oder kann das weg!? 40 Jahre VOGUE Deutschland

Museum Villa Stuck zeigt Design-Kreationen, handschriftliche Fundstücke und Fotografien u.a. von Sara Moon, Brigitte Lacombe, Karl Lagerfeld und David Bailey | exklusiver Blick hinter die Kulissen des Modemagazins. VOGUE Deutschland und das Museum Villa Stuck veranstalten anlässlich des 40. Geburtstages des Modemagazins vom 10. Oktober 2019 bis zum 12. Januar 2020 eine große Jubiläumsschau. Die Ausstellung zeigt Mode im Kontext von Gesellschaft und Kultur und erlaubt einen einzigartigen Blick hinter die Kulissen des Modemagazins. Zu sehen sind Design-Kreationen, persönliche Fundstücke aus der VOGUE Redaktion, unveröffentlichte Arbeiten sowie Fotografien u.a. von Sarah Moon, Brigitte Lacombe, Karl Lagerfeld und David Bailey. Eigens für die Schau entwickeln Künstler neue multimediale Arbeiten. VOGUE Chefredakteurin Christiane Arp kuratiert die Ausstellung gemeinsam mit Michael Buhrs, Direktor des Museums Villa Stuck, und dem Münchner Künstler Martin Fengel.

Berlin Fashion Week Januar 2019: VOGUE verstärkt Nachwuchsförderung beim 16. VOGUE Salon

Zur kommenden Berlin Fashion Week bereitet VOGUE erneut Talenten aus Mode und Design eine Bühne: Bei der Nachwuchsförderinitiative VOGUE Salon in neuem historischem Ambiente mit Julia Heuer als Neuzugang und Special Guest Regina Weber sowie einer Handelskooperation mit dem KaDeWe stehen deutsche Designtalente im Fokus.

VOGUE Deutschland überrascht zum Start ins 40. Jubiläumsjahr mit Helene Fischer pur und natürlich auf dem Cover

Modebibel plant ein Jahr voller ungewöhnlicher Schwerpunkt-Ausgaben und neuer Marken-Erlebnisse 40 Jahre Mode, 40 Jahre visionäre Inspiration und stilprägende Fotografie: VOGUE Deutschland startet ins Jubiläumsjahr 2019 mit einer Überraschung, die für Diskussionen sorgt: Helene Fischer ungeschminkt und unretouchiert auf dem Cover. Kameralegende Peter Lindbergh inszenierte die deutsche Entertainerin, die es kürzlich als einzige Europäerin in die Top-Ten-Liste der bestverdienenden Künstler von Forbes schaffte, für die am 4. Dezember erscheinende Januar-Ausgabe.

Fashion Week Berlin VOGUE präsentiert Designer und kreative Talente

Neu in dieser Saison: „VOGUE Salon Photo“ und die „VOGUE Fashion Party“ Zur kommenden Berlin Fashion Week gibt VOGUE wieder kreativen Talenten und Designern eine Bühne: Beim „VOGUE Salon“ werden Designtalente präsentiert und beim „VOGUE Salon Photo“ zum ersten Mal die Arbeiten junger Kamerakünstler. Auch bei der „ZEITmagazin & VOGUE Konferenz“ zum Thema „Change Fashoin“ und in einer Kooperation mit dem KaDeWe stehen junge Designer sowie die Zukunft der Mode im Mittelpunkt. Mit der „Fashion Party“ startet VOGUE zudem ein neues Event-Format und lädt die Branche zum Abschluss der Modewoche zum Get-together.

Alexandra Freund ist neue Art Direktorin von VOGUE Deutschland

VOGUE hat eine neue Art Direktorin: Alexandra Freund, die in den vergangenen Monaten die Position bereits kommissarisch innehatte, übernimmt ab sofort die Leitung des Art Departments der deutschen Ausgabe.

VOGUE erscheint in größerem Format und mit neuem Design

VOGUE erscheint ab heute in größerem Format und neuem Look. Die Umstellung auf ein aufmerksamkeitsstarkes Großformat (23 x 30 cm) unterstreicht den Führungsanspruch von VOGUE sowie die Wertigkeit und visuelle Stärke von Print. Christiane Arp feiert mit der optischen und inhaltlichen Weiterentwicklung des Magazins ihr 15-jähriges Jubiläum als Chefredakteurin.

Print & Digital

Month after month, VOGUE presents the best of the international fashion world with editorial acuity and spectacular visuals – in print and in the digital version.

Twice a year, this special issue takes a look at VOGUE subjects from a business perspective. VOGUE business features editorial portraits of exceptional women with notable careers. The special issue is published alongside the April and October issues of VOGUE Germany.

  • VOGUE as digital magazine
    Read VOGUE in digital form on the iPad, iPhone, Android phone or tablet, or Windows 8 tablet or PC. The digital version is available on the VOGUE subscription page, in the Apple and Google app stores, and for Zinio or the Amazon Kindle.

Events & Specials

VOGUE Salon

Editor-in-chief Christiane Arp launched the VOGUE Salon, an initiative to support young German designers, in the summer of 2011. Twice a year, the 'VOGUE Salon' is hosted as capsule event within the group presentation of the "Berliner Mode Salon", whose co-founder Christiane Arp is. The 'VOGUE Salon' allows young designers to show off their creativity and their growth over up to four seasons, and to present their collections to leading figures from the fashion industry and to develop their contacts in the retail sector. In the spirit of a sustainable patronisation, Christiane Arp's support extends beyond the presentation at the 'VOGUE Salon'.

VOGUE Business

Twice a year, this special issue takes a look at VOGUE subjects from a business perspective. VOGUE business features editorial portraits of exceptional women with notable careers. The special issue is published alongside the April and October issues of VOGUE Germany.

VOGUE Digital

VOGUE.de shines in a new splendor. The digital touchpoint of the beloved brand provides readers with exclusive fashion and lifestyle news in a modern look, as well as it offers a variety of services – for example the VOGUE cover finder with access to an archive of iconic VOGUE covers. Not only the website enables readers to digitally connect with the brand, VOGUE Germany has also launched its first Alexa Skill. With Amazon’s Alexa, users can have their personal daily, weekly or monthly VOGUE horoscope read to them. For those who don’t use the cloud-based voice command, VOGUE offers a Facebook messenger service providing users with their personal horoscope of choice as well.

Key People

André Pollmann

Publisher VOGUE, GLAMOUR, GQ Gentlemen's Quarterly, AD

André Pollmann

Publisher VOGUE, GLAMOUR, GQ Gentlemen's Quarterly, AD

Since 2013 André Pollmann has been the publisher of Condé Nast Germany. He is responsible for the commercial leadership of all of the company’s brands located in Munich (VOGUE, GLAMOUR, GQ, AD). His career started as a trainee at Axel Springer, before proceeding through several sales posts there for publications such as the car enthusiasts’ magazine Auto Bild and the German Maxim. Pollmann studied international business in Paderborn, Germany and Santiago de Compostela, Spain. Before joining Condé Nast, he held several sales positions at the Hamburg publishing firm Gruner + Jahr, most recently as the general advertising director of the style group (including Brigitte, Gala, Grazia, Schöner Wohnen, Essen & Trinken, among others).

Christiane Arp

Editor-in-chief VOGUE

Christiane Arp

Editor-in-chief VOGUE

Christiane Arp has been at the helm of VOGUE Germany as editor-in-chief since March 2003 and has rejuvenated the brand’s relevance to international fashion. Alongside her role as editor-in-chief, she has a personal hand as a stylist in many international fashion shoots. While raising the global profile of German VOGUE, Arp has pursued a range of initiatives to promote Germany as a center of fashion. In 2011 she established the VOGUE Salon. The platform showcasing up-and-coming German designers is held twice a year during Berlin Fashion Week. It marks an exclusive capsule event within the framework of the “Berliner Salon”, whose co-initiator Christiane Arp is. Furthermore, she is president and founding member of the Fashion Council Germany. The FCG is an initiative of leading national experts that campaigns to promote German fashion design as a cultural and economic asset both nationally and internationally. Christiane Arp studied fashion design at the Hamburg University of Design before launching her magazine career at the likes of Brigitte and Viva. She went on to oversee the fashion and lifestyle sections at Stern and played a leading role as fashion director in developing Amica magazine.

Mediadaten

Kontakt

VOGUE Magazin: Assistenz der Chefredaktion | Gudrun Eder

print@vogue.de

Redaktion VOGUE.de

digital@vogue.de

André Pollmann

Head of Sales Condé Nast | Christina Linder

christina.linder@condenast.de
Tel. +49 (0) 89 38 10 4 - 430

Head of Digital Sales Condé Nast | Christine Weinsheimer

christine.weinsheimer@condenast.de
Tel. +49 (0) 89 38 10 4 - 466

Director Corporate Communications / Pressesprecherin | Ines Thomas (currently in parental leave)

presse@condenast.de

Marketing Director | Ingrid Hedley

ingrid.hedley@condenast.de
Tel. +49 (0) 89 38 10 4 - 142
Fax +49 (0) 89 38 10 4 - 769

Syndication Manager | Andrea Vollmer-Hess

syndication@condenast.de
Tel. +49 (0) 89 38 10 4 - 243
Fax +49 (0) 89 38 10 4 - 304

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